Fiets- en Wandelbeurs Mechelen

  • Vandaag op de Fiets- en Wandelbeurs geweest. ‘k Ben nog enkele dagen zoet met het ‘sneukelen’ in informatiebrochures. En ben de eigenaar geworden van Gilbert’s List voor maar € 2,5 en heb me een vermoedelijk te duur Pro-X Elements regenjasje (Duitse K-Way) aangeschaft. Zodat ook mijn mouwen droog blijven onder mijn AS Adventure regencape. Verder veel gedreven trekkers aan het werk gezien en heel veel volk.
    Gilbert stelde me ook gerust: op de vraag of hij met GPS stapt, antwoordde hij met ongeloof in de ogen: “nog nooit, we zijn hier maar in België”. Ik had me voorgenomen informatie te krijgen over GPS-wandelen maar aan de Garmin-stand kreeg ik niet de kans en aan de GR-stand vond ik niet onmiddellijk waar ik moest zijn + goesting voorbij. Als GR-Vlaanderen natuurlijk stopt met topogidsen uitgeven en we de routecorrecties enkel nog via GPS-coördinaten kunnen vinden, zullen we misschien stilletjes gedwongen worden. Persoonlijk vind ik de kostprijs alsnog te hoog.
  • Wow, ik ben onder de indruk van de vernieuwde website Grote Routepaden 🙂
  • Vandaag gestart met de voorbereidingen voor de volgende etappes van de Eifelsteig:  Daun-Manderscheid; Manderscheid-Kloster Himmerod; Himmerod-Bruch
2 Reacties op “Fiets- en Wandelbeurs Mechelen

  1. Bedankt voor je reactie, Lumaj – ik kijk wel nog even de kat uit de boom 😉

  2. Gilbert heeft gelijk. Voor wandelen in West-Europa heb je geen gps nodig. Maar topogidsen zijn vlug achterop bij de situatie op het terrein, en het is maar normaal dat wandelorganisaties meer en meer hun heil zoeken in de elektronische hulpmiddelen.
    Een goede raad. Koop geen dure outdoor gps – tenzij je onherbergzame ver van de beschaving verwijderde gebieden opzoekt. Als je mobieltje aan vervanging toe is, ga dan op zoek naar een interessante smartphone aankoop. Geen internetabonnement nodig om ook daarop gebruik te maken van de gps functie. Apps genoeg om op gps tracks en met kaarten te wandelen, en helemaal gratis! Wil je toch internet, kijk dan naar Viking Mobile: nagenoeg onbeperkt internet voor 20 Euro per maand … en je kunt er nog mee bellen ook. Laat die dure Telenets en Belgacoms zichzelf maar gaarstoven in hun schandalige tarieven.

Geef een reactie - Freue mich auf Kommentar

