Conditietocht op LF Fietspad Herentals-Aarschot

LF Fietspad Herentals-Aarschot

Morkhoven-Westmeerbeek-Morkhoven

Tocht: 14 km
Datum: 23 februari 2012
Weer: zwaarbewolkt, 10°C
Stilte: 4/5

Reiger aan visvijver

Ervaring: Na 36 uur snotteren hield ik het niet meer uit. Verkoudheid of niet, ik ben vertrokken, met verkeerde sokken en veel te warm gekleed, te voet op het fietspad richting zuid. Onderweg werd ik begeleid door het gekwinkeleer van talrijke zangvogels die het ook warm vonden. Op het snelle asfalt van dit fietspad dwarste ik eerst de Wimp, daarna de Grote Nete en de onlangs stilgelegde conservenfabriek van Westmeerbeek om uiteindelijk in de oude staminet “’t Draverke” binnen te vallen. Het gezellige dorpscafé zat tjokvol zeventigers en op de enige resterende plaats bij de toog genoot ik van een blonde Omer. Toen ik wilde betalen, werd ik foutief begrepen en een tweede Omer werd aangedragen. Bezweet als ik was, vond ik dat geeneens niet erg; zeker niet toen ik de rekening kreeg: 4 euro! Heerlijk toch dat er nog zulke café’s bestaan. Bij het vertrek liep ik nog een oude bekende tegen het lijf, die me niet direct herkend had. ‘Je bent toch serieus aangekomen, niet?’ – Euh, ja – ‘Pleegde jij niet vooral te joggen?’ – Euh, ja. Enfin, best een leuk weerzien. Nadien, lichtvoetig na 2 Omers de terugweg aangevat en voor valavond thuis.

Waarneming: naast de gebruikelijke ergernissen (paarden in ondergelopen wei; sluikstorten; ongegeneerd verbranden van plastiek), jawel de eerste kieviten van het jaar gespot!! (direct 4), een hele bende sijsjes, een reiger, 2 zwanen en een torenvalk.

Geef een reactie - Freue mich auf Kommentar

